2009-12-11

Time to Tango, it´s the elevn´th gap!



Jaha mina fränder, som ni kanske vet är det idag Tangons dag så jag hoppas det spritter i benen för nu djäklar ska smaklökarna få sätta ordentlig sprätt och visa vad dom går för...

Men i och med att det är tango som gäller och dessutom här i kalla norden...


...så är det bäst att plocka fram nått med rejäl eldkraft för till en sådan dans duger ingen måndagsöl, nä dax för en grym raritet som sätter varje steg på prcis rätt plats!

Från de dunkla källarvalven sliter jag alltså fram en gamal....
...Westmalle trippel som trots att den enligt ettiketten borde gått hädan just idag! för 6 år sedan naturligtvis smakar alldeles fantastiskt (c;

Mmmmmmums så fort man för glaset till näsan trängs mandelmassa, ljuvlig frukt (som drar åt mango och päron) med finfina julnötter i form av hassel och valnötter. I munnen formligen exploderar mandelmassan som sen ligger kvar en halv evighet till fruktigheten till slut på nåder släpps fram. Alkohol finns men är inget som man känner vare sig doft eller smak av men visst den där krypande känslan som ormar sig ner genom ryggraden för att så småningom landa med en duns i pungtrakten känner man ju igen...! (c:


Jag utnämner på stående fot just denna flaska westmalle till en av förra seklets bästa komerciella öl alla kategorier! Synd bara att ni inte kan vara med mig och dela denna episka upplevelse...Hmmm jag tror jag tar resten oxå det vore ju synd att låta minsta droppe förgås...


Puss på er sålänge så ses vi på vinterölsträffen med några andra godsaker i högsta hugg (c:

1 kommentar: