2009-12-05

Lucka 5

Bakom dagens lucka döljer sig en Amerikans tjocköl. Avery' s hog heaven!






I kväll är jag på släktträff, och tanken är att jag kommer öppna den och låta samtliga testa. Senare ikväll kommer jag att publisera resultatet.


Kommentarer från kvällen!
Den är vidrig!
Wasabi dopat lingon.
Jag skulle nog inte köpa den.
Som att bita i te-påse
Det är som om ölet försöker vara ett vin.
Jag vet inte.


Personligt tycker jag att detta är ett riktigt trevligt och välkomponerat barley Wine.
Doften är härligt maltig, med en påtaglig humledoft.
Smaken är typiskt barley stil med mycket trevlig karamell och hög beska och med trevlig humlesmak och arom.

2 kommentarer:

Fredrik N sa...

Drack en ikväll jag också. Tycker också att det är schysst barley wine. Men så är vi ju lite humleskadade du och jag, och övrig på den här bloggen.

the original Jonas sa...

Kalle, vi vet att du fortfarande får sitta vid barnbordet vid era släktträffar, men det måste du väl förstå att du inte kan bjuda de andra barnen ( 4 - 11 år) vid bordet på öl. Det är inte så konstigt att de inte gillade det.