2009-12-30

Nu djävlar!

I Rågsveds BB's kamp om bästa belgobryggare (som jag alltid kommer att ligga sist i) har i dag tappats "Forbidden Fruit" en mörk stark belgare med ca 1 l dadeljuice i koket och 1,4kg russin i sekundären, var av 1kg som legat o gosat i ca 0,7l rom. Og 98, Fg 23, Canadian/Belgian yeast, doftade gott vid tappning, undrar vad lite lagring kan göra?

Passade även på att tappa min "Konigsbok" en sats Brewferm från Breuwland som jäst i 12 grader i 28 dgr, Og 66, Fg 16. Maltig är bara förnamnet!

Kom förresten på att jag har ju en silver medalj från SM med en triple (eller om det nu var brons, kan fan hålla reda på alla medaljer).

4 kommentarer:

Trickbrewer sa...

Hmm det mest förbjudna med den frukten verkar vara de rombaserade russinen och det kan ju knappast kallas rysligt ekivokt!

Låter dock intressant, kanske kan även du får en inbjudan till TTEAIBC nån dag (c; Jag ser fram emot ett provsmak...

Putte sa...

TTAIBC????? Tänk på att jag är gammal "ssk", du måste vara mer tydlig!

Trickbrewer sa...

The truly Exxtravagant And Innovative Brew Cluc (c;

Unknown sa...

Vart tog du vägen i belgon???