2009-12-30

Årets avslöjande!

Som jag länge misstänkt håller bröderna Andersson på med en viss sidoverksamhet för att finansiera sina "finbryggerier". Så här i juletider har det nog dykt upp vissa av Anderssons produkter på julborden runt om i Sverige, till att börja med:


Andersson ljus lager; en lagom mesig "hinka lätt" bira för den icke kräsna allmänheten.
Till detta:

O.P Andersson Aquavit; en förvisso förträfflig sådan men ingen bryggeriprodukt utan ren kassakossa. Men O.P? undrar vissa, Oskar Andersson kan vi förstå men P. Andersson vem är det? Härmed kan jag avslöja att Karl Andersson egentligen heter precis som en numera halvkänd värmlänsk grisbonde och dansör nämligen Karl Petter därav P'et.

Till råga på allt har de gett sig i lag med bryggeri monstret AB Inbev för att lansera en ny ölhållare, en mkt trevlig sådan som jag önskar att jag hade flera av själv men det känns ändå som ett ganska lågt och smaklöst sätt att flörta med allmänheten.

Jag hoppas för kvalitetsölets skull att bröderna Andersson genast slutar upp med sådana här sidoverksamheter och snarast återgår till det de gör bäst nämligen brygger gott kvalitetsöl (ibland så rena i smaken att de jämförs med vatten, har jag hört).

3 kommentarer:

the original Jonas sa...

Vi märker mer och mer hur Anderssönerna breder ut sig i omgivningen, bilskolor och möbelfabriker, cykelhandlare och skomakeriet på Hantverkargatan. Snart kommer de att ta över och förstöra allt som vi håller kärt om vi inte så snabbt som möjligt sätter stopp för det. Upp till kamp mot Anderssönernas tyrraneri!

Trickbrewer sa...

Ja vi vet väl alla vad anderssonskans kalle har för fuffens för sig, eller rättare sagt ingen vet vad men alla vet att! Så fram med rotting bara å smiska andersönernas stjärtar gula o blå...tills dom ber om nåd och lovar bot och bättring!

Stefan - Beer Drivel sa...

Haha jag älskar den sista bilden! :)

Men vad var det här om Anderssons och kvalitetsöl? Låter mystiskt...