2009-12-16

Lucka 16


I dag är det dags för en helt fantastiskt öl, nämligen Cuve de Keizer. Ett öl som har förmågan att förvandla vilken skitonsdag som helst till en fest. Har du lagrat en flaska längst inne i kylen eller nere i källaren så passa på nu och utbringa en skål tillsammans med mig till Keizerns ära.

Både smak och doft är fylld av mörka maltlagringstoner, russin, katrinplommon, romtoner och massa annat gott. Ölet är synnerligen välkomponerat och balanserat.

När jag läste innehållsförteckningen blev jag lite förvånad när jag upptäckte majs!

När man dricker ölet så sprider sig en värme i hela kroppen som är svår att avgöra om den härstammar från alkohol eller ren lycka.

6 kommentarer:

the original Jonas sa...

Inte idag men i morgon när lovet börjar, blir det en Keizer. Det som är kvar att göra på jobbet i år är att A, äta jullunch med julöl och snaps, B, äta julmiddag med snaps och några julöl. Sedan C, dricka efterrättsjulöl tills vi i vanlig ordning sätter igång inbrottslarmet och därefter övertalar securitas om att vi verkligen jobbar här och att vi nog blir kvar till bortemot två, tre eller så.

Trickbrewer sa...

Låter som vilken skittorsdag som hest! Oscar för ordnungs skull vill jag gärna veta vicken årgång av Kizer jag skall skåla i!?

Kalle sa...

Snygg öl på ett snyggt skåp

Fredrik N sa...

Själv drack man ju med sällskap sex årgångar i lördags

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Ser ut som att Fredrik får besvara den frågan. Själv drack jag 2008.

Fredrik N sa...

Jag skulle föreslå 2004 eller 2005 :-)