2008-12-08

8 December, Newcastle Brown Ale

Hejsan allihop!

Idag är jag en lycklig Fredrik, För i dag dricker jag ölet som står mig varmast om hjärtat. NewCastle Brown Ale, på flaska!!!!

Att dricka detta öl i sin underbart vackra genomskinliga glasbutelj är som att uppleva sin första kyss, gång på gång på gång. åhhhh, du uinderbara Newcastle.

Ölet i sig har en underbart vacker nötbrun färg som får mig att tänka på järnrika forsar i norrland. Aromen påminner mest om mjuk choklad, sirapsaktig malt, tveksamt om öl kan dofta godare än så här. Smaken är jag beredd att döda för, choklad malt humle i en underbar kombination. med en såndär lagom härligt värmande känsla av alkohol som fyller smaken till sitt yttersta, ahh du underbara NewCastle...

Fri tolkning av vad Fredrik Skulle ha skrivit om han inte missat sitt datum igen :)

5 kommentarer:

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Underbart elakt :)

Kalle sa...

Jag tror att det är sant...

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Du lever upp till din avtar ;)

Fredrik N sa...

Helfestligt, verkligen :-)
Vissa av oss jobbar ju på jobbet och har inte tid att publicera dumheter på Internet före kl 13 på dagarna :-)

Kalle sa...

Som ett litet tips, du kan skriva en artikel och sedan tala om vilket datum den ska publiseras.