2008-12-15

15:e december


En av målen som hembryggarforumet har är att bilda folket. Inte bara om bra öl utan även dålig öl.
Ett typexempel ser du här till vänster. Så illa kan det inte vara tänkte jag när jag med endast en tjuga på fickan bestämde mig för att titta in på det lokala studenthaket och såg en öl för 15 spänn på menyn.
Jag har haft fel förr!
Så fort kapsylen åker av så sprids en påtaglig doft av burkmajs, och den blir bara värre efterhand som ölen värms upp.
Hur smakar ölen då, ja lite sött, lite kokta grönsaker, ungefär som spadet hu hällar av burkmajsen!
Ja precis så illa är det, ingen humle kan hittas någonstans i varken smak eller doft, möjligtvis en antydan till en viss astringent alldeles för hårt utlakad malttorrhet.
Detta är ett typexempel på en riktigt dålig öl, med all fel man kan förvänta sig utom autolys och direkt infektion.
Och det slutar inte där utan Carlsberg tar hutlöst betalt för denna öl på 4,2% nämligen 11,50kr för 33 cl. Dessutom marknadsförs den som en kvalitetsöl. Skammen går definitivt på torra land.

Men Carlsberg kan sin målgrupp, så för er som inte är övertygade så länkar jag vidare här: http://hem.passagen.se/odel/deltagare.htm

2 kommentarer:

the original Jonas sa...

Det intressanta är väl hur f*n du hittade till deras hemsida, hur surfar du egentligen? Dessutom såg inte Johan Håkansson sig riktigt lik ut.

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Ja det är inte utan att man blir lite misstänksam.