2010-12-03

Lucka 3

Äntligen, som en viss Fylking skulle sagt, är det dags för ännu julkalender fylld med smaksensationer och upptåg!




Bakom lucka 3 hittar jag en alldeles lyyysande porter signerad Stefan Gustavsson i Götlaborg. Ja vi pratar naturligtvis om Mohawk Stitch Porter som enligt mitt gomsegel är det absolut bästa den gode Stefan fått ut på systämet, kanske beror det på att det äntligen finns balans mellan smakerna...

För i denna fantastiska porter hittar man en massiv chokladmatta med insalg av lakrits och rostade hasselnötter blandat med dito kastanjer. Chokladen är sådär fint torr och fräch, nästan kakaoaktig, utan att vara det minsta söt vilket jag tycker kännetecknar en riktigt bra porter.

Jag säger bara TUMMEN UPP och full pott i min bok

Putelj gerfvar å baronessor

Inga kommentarer: