2010-12-11

Lucka 11



Så var det dags att syna Sigtuna i sömmarna. Förväntningarna var höga med tanke på senaste årets godsaker som Mattias kokat ihop. Och med tanke på ettiketten så borde det vara en brottsligt bra öl...
Brottsligt borde det oxå vara att hänga ut tomten som straffånge....men skit i et för vem f-n bryr sig om tomten när det snart är vinterölsträff (c:
Vad hittar men då i glaset, ja till att börja med en maffig och tevlig chokladlakritsdoft som tyvärr störs av alltför mycket nejlika. Denna djäkla nejlika som dessvärre även tråkar ut en annars lysande öl för smaken är riktigt chokladig, med häftig lakritsspets men sen kommer nejlikan å ger hela mig och ölet en rejäl käftsmäll...att inte bryggarsverige lärt sig att använda med förstånd ännu, dvs inte alls eller i varjefall i hsyteriskt liten mängd, synd på rara ärtor för grundölet är riktigt bra!
Låt oss hoppas att vinterölsträffen imorgon bjuder på mindra sönderkryddad öl.
Vi ses imorgon då jag bjuder på en bock med apelsin och ingefära samt en fatlagrad strong ale...å inte en nejlika så långt ögat når...






3 kommentarer:

SirPixel sa...

Nä inte såg vi någon nejlika och ingen Peter heller för den delen :(

Trickbrewer sa...

Nä tyvärr missade min 1:a vinterölsträff någonsinn )c:

Troligen pga av en överdos nejlika dagen innan! som gjorde att jag fick roa mig med att vomitera 3ggr under natten... och sålunda hade 0 lust att göra ngt annat än att stanna i soffan...

the original Jonas sa...

Japp han uteblev, men vi såg alla lappen från Trickbrewers mamma så frånvaron var ok.
"Trickbrewer är sjuk idag och kan inte vara med på Vinterölstävlingen, vänligen. min mamma".