2010-12-01

Lucka 1

Iphonens vitbalans är inte den bästa ;)

Bakom lucka ett hittar vi en Anchor Christmas Ale. Varje år varierar man receptet och trädet som pryder etiketten. I år är det ett Ginkgoträd. Min förhoppning var att man efter 36 år skulle fått till receptet. En för hoppning som även i år kom på skam. Doften är stor med inslag av viol och granskog och lovar om inte ett gott öl så ifall ett spännande öl. Men icke!! Smaken är tunt och snipigt, violen och granskogen är den dominerande smaken med en ganska otrevlig beska.

Men skam den som ger sig, nästa år kanske de lyckas bättre!

4 kommentarer:

Kalle sa...

Söker att du inte testade en ny version av Yes?

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Yes viol. Både bilden och smaken talar sitt tydliga språk ;)

the original Jonas sa...

En gång hade jag ett schampo som doftade viol och granskog...

Trickbrewer sa...

Hmmm jag hade en gång en flcikvän som doftade precis som en anchor x-mas, skönt att äntligen få en doft/smakprofil på henne!

Annaas är jag mest lycklig över att det inte var jag som var tvungen att testa årets Anchor, för testas måste den även om den aldrig är bra...