2008-09-23

Vinnarna!

Rågsved BB meddelar att årets bidrag till SHBF's höstölsträff är nu tappade på fat. Med sin vanliga stilsamma blygsamhet säger bryggmästare P. Lekberg att motståndarna måste vara synnerligen välbryggda om de ska "slå Rågsveds duon på fingrarna". Duon består av:

Rågsved Light Mild

6,5 kg Mildmalt
0,5 kg Biscuitmalt
0,5 kg Carapils
0,2 kg Naken havre
0,1 kg Vetemalt

100 g Crystal humle a-syra 2,1%

Og 38, Fg 10, Bu 12, SRM 5,8


Rågsved E.S.B.

8 kg Pale ale malt
1 kg Cara-pils
0,5 kg Crystalmalt (120L)
0,2 kg Pale chocolate malt
1 kg Strösocker

Brewer's Gold samt Bramling Cross humle

Og 52, Fg 11, Bu 37, SRM 20

Bit i den ni!

3 kommentarer:

Per-Erik sa...

Vi får se vad som dyker upp på träffen.

Jag hade hoppats att det skulle bryggas en hel del oväntade öl som vanligtvis inte görs på ringwood.

Själv har jag gjort en "danskbock"
Altså en bocköl så som dom vanligtvis smakar i danmark när dom riktigt små bryggerierna ska dra till med något häftigt.
Tyvärr har jag inte fått till ättikssyratonerna som brukar finnas, men en nästan störande odefinierbar humleton och en rejäl diacetyl som kompletterar humlen väl finns där.

Tyvärr så var ringwooden försvunnen när jästen skulle tillsättas....
Så det blir ingen tävlan för mig vad jag vet, om det inte blir en 1v gammal svagdricka eller något.

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Aj 2 st öl, jag såg det inte komma ahaaaa... Nu kommer du att vinna dubbelt så mycket som vi.

Var det inte kamrat Stalin som sa att kvantitet är en kvalité i sig?

Kalle sa...

Ser fram emot milden. silver och brons har vi ju lämnat så det finns ju kvar för dig :)