2009-10-27

Höstölsträff på lördag!

Idag tisdag är det sista chansen att anmäla sitt höstveteöl om man vill vara med och tävla på lördag. (Mer info på http://www.shbf.se/ )

När bröderna Andersson förra veckan fick höra talas om mitt bidrag började de hosta och humma och uttalande som: hustrun tycker inte att jag ska.. och: måste se till torpet... och ;det är för kallt, jag måste resa söderut... gjorde att jag förstod att de helt enkelt inte vågar ställa upp.
Att TrickBrewer från Årsta och Rågsvedsbryggar'n ställer upp ser jag som självklart men hur blir det med Grodan Gren? Kommer ni med en typriktig weissen eller blir det en ärtvetelager? Hur som helst hoppas jag att det blir en stor uppslutning av både bryggare och avsmakare från alla håll och kanter.

NHB:s bidrag till höstölstävlingen är en modern vetelager med 50% vetemalt och nästan lika mycket amerikansk humle, smaskens för alla hippa hopsters.

6 kommentarer:

Kalle sa...

Jonas jonas, Det lyser lillebrorskomplex av dina senaste alster!! Jag önskar dig lycka till nu när det äntligen finns en chans för dig att ta en medalj!

the original Jonas sa...

Du menar som på SM?

Kalle sa...

Jo, men där tävlar inte du och jag i samma klasser...;)

Trickbrewer sa...

Självklart kommer Trickbrewer att ställa upp med en riktigt komplex produkt skapad 090102. Den blir en riktig smakbomb som kommer att smiska stjärt med NHB´s lilla fjollager! (c;

Att ADK och FGPB inte vågar ställa upp nu när vi tävlar på deras hemmaplan, dvs öl med mycket veteinslag, gör bara att man misstänker att man totalt misslyckats med att få ölen att surna tillräclkigt...troligen pga att man numera ställt till det genom att även börja brygga läskiga lagerprodukter i sitt torpbryggeri! Detta kan ju, som varje riktig bryggare vet, ställa till detrejält genom att hämma lambicbakterierna från att skapa både syra, stall och andra smaskigheter!

Ja så kan det gå när man börjar mixa lambic å lager...

Men om man nu inte vågar ställa upp med sin meslambic så kanske den som inte smiter söderut kan ställa upp och dömma istället? För just nu sitter vi med bara 2 domare då gestapomannen har fått enorma vaxproppar lite här och där och inte är säker på om han kan känna vare sig smak eller doft!

Kalle sa...

Jag kommer inte att vara hemma. Ölet Helvete finns färdig bryggt och skulle klassas in som en trevlig vetetriple, så om någon vill ta med min öl är det bara att hojta till....

Fredrik N sa...

Jag kommer ställa upp...som domare. Även Per-Erik sa nåt om och döma men man vet ju aldrig med honom, hittar Gestapomannen på nåt kul kanske han hänger på där istället.