2009-10-17

Fredagsölen...bidde en lördagsöl

Ibland är det ju tur att denna blogg skrivs av ett antal personer. För fredagsölsinlägget från undertecknad glömdes bort men ölen konsumerades. Då är det ju tur att Putte kom till bloggens räddning och sjöng folkisens lov. Själv tänkte jag stämma upp i en lovsång till en 10 år gammal Liefmans Goudenband som konsumerades i går men den blir lite falsk för visst var det en bra öl men förväntningarna var ju skyhöga. Det var fortfarande en schysst syra i ölen men annars var det lite mindre komplext än jag hade hoppats. Lite källare, kålrot och choklad men det var det enda, tyvärr. Som tur var har jag två till kvar från olika årgångar och i olika ålder. Hoppas på dem för mer komplexitet och upplevelse. Nåväl, det var coolt i alla fall att se en etikett med texten "importerad av Reuterwall & Co". Det var ju ett antal år sen det företaget gick i graven.

3 kommentarer:

the original Jonas sa...

Bra Fredrik, då har du ytterligare två fredagsöl att skriva om. Jag har en som har lagrats ett år men nu kommer jag att få veta hur länge till jag kan vänta.

Fredrik N sa...

Ja, om bloggen finns kvar vid denna tidpunkt nästa år samt om åtta år så ställer jag upp. Hoppas stöta på intressanta ämnen att skriva om innan dess dock :-)

Anonym sa...

Så var det fredag igen...