2009-03-06

Fredagsöl

Hembrygt är godast!


Fredagen stormar mot sitt slut och därför vill ÅBB nu än en gång slå ett slag för den sanna fredagsölen nämnligen den hembrygda!
Idag skall en riktig godsak prova för första gången. Det var nämnligen så att ÅBB för en tid sedan gästades av den mycket välrenomerade bryggmästaren Mäster Häfvert, som jag för övrigt som 1:a person i världen lyckats fånga på bild:








Mäster själv har ju sedan länge predikat hembrygningens lov, bl.a. under pseudonym i denna skrift.







För den som undrar vari hemligheten med Mästers bryggande kan jag nu avslöja att allt handlar om enkelhet, se här en bild av hur enkelt det är att brygga en öl...








Då vi nu avslöjat hur enkelt det är att brygga öl skickade jag ner en pava till världens främste ölbedömare, att han bor i Belgien är väl föga förvånande men att det är just han som råkar vara världens främste inom sitt gebit kan nog förvåna en och annan sann ölentusiast! Här ser vi honom i full aktion med att prova vår öl...






Hur tyckte vi då på ÅBB att vår egenhändigt producerade Imperial Schwippel smakade?

Istället för att med tusen ord försöka beskriva denna makalöst fantastiska brygd har vi låtet vår pennfäktare bildsköne Bertil göra en illustration...

Skål och god helg önskar,
TOM Back barchef på ÅBB



3 kommentarer:

Kalle sa...

Snyggt där....

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Jag tror nog att vår vän kapen kolja mest var förvånad över att det var öl och inte whisky i glaset :D

the original Jonas sa...

I de första böckerna, de med hårda pärmar, stod det Kalasmust på flaskorna, nu börjar jag tro att det var öl i dem.