2009-05-01

Fredagsöl

Skriver ingen annan så ...







Efter att ha studerat förra veckans fredagsölsetikett funderade jag på om jag sett en fulare någon gång eller någonstans.



Flera andra bloggare har klagat på Sigtuna Brygghus etiketter och kallat dem "buskisaktiga" och ännu värre, men jag tycker nog att de har en personlig charm och bryggeriets ursäkt: "Håkan kan inte rita snyggare än så" tycker jag visar på en skön självdistans.



Nej, för att hitta en etikett i samma klass som Hökholts sommarale får vi ta oss söderut.


Veckans fredagsöl är alltså ett Trappistöl från Achel och jag tycker att etiketten innehåller det mesta för att klassa in bland världens fulaste. Även om innehållet i flaskan är bra, till och med mycket bra, gör den taskiga blandningen av typsnitt, varningsmärken och de färger som var billigast att köpa för ingen annan ville använda dem till någonting, att jag härmed utnämner denna etikett till världens nu fulaste etikett. Åtminstone den här veckan.

3 kommentarer:

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Bra jobbat!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen.

Ful etikett, en fin belgisk tradition.

the original Jonas sa...

Kanske dags att sätta in underrubriken "fula etiketter"? Det finns ju som sagt en hel del...

Trickbrewer sa...

Hmmm ful e bara förnamnet, men f-n vet om inte denna samtliga Nils Oscars etiketter är etter värre?