2008-07-09

BBBBCS utökar verksamheten

BBBBCS(Black Bucket Bathroom Brewery Consulting Services för er som inte hängt på bloggen så länge) utökar verksamheten.
Tidigare har verksamheten till största delen handlat om rådgivning, mutmiddagar, stämningar, beskyddarverksamhet, direkta personagrepp och väldigt lite faktisk bryggning.
Företaget har alltid haft massor av ideer, men ofta har genomförandet stupat på undermåliga produkter eller på överprissatta produkter från andra leverantörer.
Men nu är det dags att leverera!
För att kunna leverera har kontakter tagits med en lokal cncfräsinnehavare, personen i fråga klarar av alla jobb som inte kräver vätskekylning då maskinen är placerad i ägarens lägenhet som är max 30 kvadrat stor.


-Jag har utrustning för forcerad kylning, men jag behöver förmodligen placera utrustningen i en dushkabin för att inte förstöra parkettgolvet.

Alla tror på personens uttalande, behöver vi tillägga att han är en man och singel?


En TIG svets har också införskaffats för att kunna göra riktigt snygga nästintill osynliga svetsar i rostfritt stål upp till 3mm.

Så förvänta er det djarva, fantasifulla och innovativa inom hembryggningen förverkligat innom en snar framtid.
Och då talar vi inte om receptdesign där har vi trots allt gestopamannes som en garant för att inga dumheter smyger sig in i bryggeriet.

4 kommentarer:

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Nu snackar vi!!! Hur stort ska bygget bli, 150l ? Vilken typ av bryggverk ska det bli? Ser fram med stor spänning på fortsättningen :D

Per-Erik sa...

Steg ett är inte särskilt stort, kanske 50 liter eller något.
Det handlar mer om att jag ska kolla att saker och ting funkar som det ska.
Och framförallt ska jag lära mig svetsa rostfritt stål på ett bra sätt.
Målet är att alltihopa ska vara fullt automatiserat när jag är klar.

Tyvärr har jag redan fått 100 ideer på andra spinoff produkter så vi får se vart det slutar.

Just nu är mitt problem att få tag på rör och plåt, vilket verkar vara svårt om man inte beställer för några hundratusen om året oavsett om man har ett företag eller inte.
Dessutom tror alla att man ska bygga en hembränningsapparat.

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Ibland undrar jag vilket som är den största drivkraften i föreningen. Brygga eller bygga?

Kalle sa...

Ojoj, vad häftigt....
Själv är jag sugen på att bygga en kopia av starbobryggeriet.. Så om tid finns och man får anlita ölvärdens mest pålitliga Konsult så kanske det går att få till?