2008-07-01

Abbeye de kocks ger sina fans en chans!

Bryggmästare K. Andersson, senaste öl, en belgisk tripel, är brygd som en hyllning till bryggeriets fans. Under bryggning föddes en idé att låta Bryggeriets Fans vara med på ett hörn av produktionen. Nämligen genom en tävling om hur etiketten ska se ut. Självklart kommer ett fint pris att ges till vinnaren.

Idén till tävlingen är följande: skapa en snygg etikett, skriv en text om en bra idé för hur det ska se ut. Alla förslag är välkomna.

Ölet är en belgisk tripel med det fina namnet Beastmalle. OG: 1084 FG: 1010 IBU:38,2

Fram med skaparglädjen och hjälp till att skapa Abbeye de kocks nya etikett!!!

7 kommentarer:

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Jag tror inte att vi kan finna inspirationen utan att få smaka på själva motivationen ;-)

Per-Erik sa...

Det är ju klart man hjälper sina polare, jag har aldrig gjort en ettikett till någon av mina öl.
Klart jag gör en åt dig!

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Klart att du gör P-E, du är ju ölvärldens bästa och mesta konsult :D

Per-Erik sa...

Det bästa med att vara konsult är att man inte behöver stå till svars för sina löften.

Jag kan fräsa en skylt till kreationen när jag byggt färdigt min cnc fräs!
Va har inte alla planer på att ha en cncfräs i vardagrummet sidanom pianot?

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Jag har inte en blekaste aning om vad en cnc-fräs är för något men jag tror att din sambo skulle ha ett och annat att säga om en i vardagsrummet

the original Jonas sa...

Ah, tävling! Vad har du för tidsram? Är det bråttom eller har vi hela sommaren på oss? Annars såg jag en öletikett från Slovakien, ellerom det var Slovenien, med lättklädda damer som med lite skrap kunde bli ännu mer lättklädda. Kanske nåt att spinna vidare på?

Kalle sa...

Tävlingen kommer att pågå augusti ut.