2010-02-19

Fre, fre, fredagsöl

Supermalt är en belgisk blond på 8 % från Brasserie de Vapeur i Pipaix. Eftersom den har beteckningen Vapeur en Folie trodde jag att det liksom de andra i den serien skulle handla om en Saisson men icke så.

En fräsch fruktig blond med ett bra skum är vad det handlar om men eftersom jag inte kan hitta mina anteckningar som jag tror var på baksidan av ett kvitto får ni nöja er med den beskrivningen tills ni själva får tillfälle att smaka.

Men istället kan jag berätta lite om etiketten där vi ser en av Raoul Cauvins figurer. Supermalt är alltså ett seriealbum i en lång serie av ölrelaterade album där han har skrivit scenariot.


Raoul Cauvin har också skrivit en massa andra seriealbum och för mer info, gå in på Raoul Cauvin site

Vid åtminstone ett tillfälle har Raoul cauvin själv försökt att illustrera en av sina serier och vi som kan vår belgiska inser hur fantastiskt roligt följande strip är:

Inga kommentarer: