2009-08-24

Abbeye de Kocks kräftöl!

Hmmmm, detta kommer troligtvis bli den konstigaste kräftöl någonsin men det är just därför som vi på Abbeye de Kocks vågar. Vi Tänker att om Anchor vågar göra konstiga och tilloch från dåliga Julöl så vågar vi ge oss på detta. Utifrån de tips som kommit in här på bloggen är följande recept framtaget.

Og 1044 Fg ? BU 27-28

Malt
Pilsnermalt 4,5 kg
mörk Karamell 0,5 kg
Vetemalt 0,05 Kg
Svartmalt 0,03 kg

Humle
EKG 60 min
Ekg 15 min
Simcoe 1 min

Kryddning
Citrusskal i koket 10 min
Fänkålsfrön 10 min
Korriander 10 min

Jäst 1214 Abbey jäst

Jag tror att alla har varit med och lämna ett lite bidrag till detta recept. Nu återstår frågan vad ska detta märkliga öl heta?

3 kommentarer:

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Svarta kräftpesten kanske? När ska du koka den?

the original Jonas sa...

Cancer Ale kanske, eller Kalles Kukale, eller "Kräftor kräva denna ale", eller...

Trickbrewer sa...

Hmm självklart ska den heta något av följande:

- Swullo (Cancersvulst)
- Bite my ...Ale!
- Sug mig fort!
- För många kockars ale
- Suckers Ale
- Crayfishy ale
- De Cocksuckers ale

Hmm nöjer mig nog där innan detta går helt överstyr...!