2009-04-08

Fredagsöl, ÅBB, 090409







Valet av fredags öl denna torsdag var ohyggligt enkelt! Torsdag undrar kanske vän av ordning... men det torde väl ändå vara uppenbart att man varken publicerar artiklar, spelar kort, dricker öl (eller andra alkholdrycker) eller gör något skoj överhuvudtaget på en långfredag och därför publiceras denna veckas fredagsöl med självklar sjävklarhet på skärtorsdagen!´





Ölet på mina och allas läppar denna vecka är givetsvis InWit, en flörtig Wit som duperade finaldomarna på SM i hembrygd öl till den mkilda grad att dom tvingades avge följande betyg: "Förföriskt blek med livligt skum och härligt mousse. Mild ren doft av fräch citrus. Lätt, elegant och typriktig smak som ger sommarlängtan i skuggan av Kölnerdomen"! Varför en Wit skulle hamna i Köln övergår mitt förstånd men nämnda domarpanel får väl förhöras vid tillfälle... För hugade spekulanter kan jag härmed meddela att det endast brygdes 4 L av vinnarölet och att det numera bara finns 1 flaska i livet... dock kan jag meddela att det igår bryggdes en kopia på ölet, denna gång med vatten från Stockholm, så den som dyker upp på sommarölsträffen i humlegården kanske har turen att få ett smakprov...


Putell Grevar å Baroner!




6 kommentarer:

Per-Erik sa...

Räkna in mig i sommar.
Jag sade en gång i tiden att en wit aldrig skulle kunna ha en chans att vinna SM.
Man skulle kunna säga att jag hade fel.....

Putte sa...

Grattis o skål ta mej fan! jag vill ha receptet! Fö, har inte P-E alltid fel?

Pappa B sa...

Går vattnet i Stockholm att dricka?
Kommer att försöka smyga mig fram vid sommarölsfesten och få en provslurt,
pappa B

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Om jag säger att en Amerikansk Lager aldrig kommer att vinna SM är det då någon som ens tänker försöka visa att jag har fel?!?

Trickbrewer sa...

Hej hopp,

Tillbaka från undrbar skidåkning i stöten ser jag att det ligger en utmaning i potten (c; Men lika säkert som amen i kyrkan tänker jag sälla mig till FGPB´s skara och dels hålla med om uttalandet om att en AM. Pilsner aldrig kommer att vinna SM och dels redan nu lova, dyrt å heligt, att aldrig någonsin brygga en amerikansk pilsner! Såg att receptet efterfrågades...Oscar, finns det nån möjlighet att länka eller lägga upp ett excelblad?

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Lättast är om du mejlar Putte direkt ;-)

Om du vill kan jag hjälpa dig med att lägga upp exelfilen på en server om du inte har tillgång till en själv. Blogger stödjer tyvärr inte detta vad jag vet.