2008-10-09

Stoppa Ringwood

FGPB och The Kocks ansluter sig till Grodan Greens protester mot Ringwoodjäst. Medan vissa bryggare desperat försöker att dölja feltonerna som jästen ger upphov till med lingon och honung, meddelar idag FGPB och The Kocks att man drar tillbaka sin anmälan till Höstölsträffen. - Det är en fråga om yrkesstolthet säger bryggmästarna på FGPB och The Kocks och fortsätter att man inte tänker servera sina fans något som inte lever upp till bryggeriernas högt ställda kvalitetskrav. Vi gav oss in i detta projekt under förespeglingen att Ringwood var en kvalitetsprodukt. Vi är idag mycket tveksamma till DK:s val av jäst till Höstölsträffen och kräver att Wyeast genast drar tillbaka produkten. Man är till och med beredd att gå så långt att säga att Carlsberg gjorde rätt när man bytte ut alejästen mot en lagerjäst i Carnegie porter.

6 kommentarer:

Putte sa...

Jag gillar Ringwood, bu för er protest!

the original Jonas sa...

Ringwood är ett jävla skit
men nu har vi baxat den ända hit!
Som dåvarande finansministern sa.

Barleyn jäste den ut för mycket och Tjecken jäste den för långsamt men jäklar vad bra den var för Lingonbraggot.

För övrigt anser jag att all öl ska jäsas med lagerjäst. Men även om jag gillar Saflager S-23 och till och med hävdade till Kalle att jag jäst den mörka moderna med det så upptäckte jag när jag kollade receptet att den var jäst med en annan lagertorrjäst och det är inte coopers, utan en hemlig belgisk. Jag kommer inom kort att beställa en ny omgång och har lovat Kalle att han får vara med och dela, så jag räknar att Kocksbryggeriet till våren får fram en massa härliga lageröl.

Per-Erik sa...

Nästa höstöl kräver vi tema underjäst!
Då kan minsann inte halvtaskiga bryggar gömma sig bakom jäsen och säga:
-Det var inte mitt fel, jästen ska smaka så!

Putte sa...

Nu tycker jag att ni är lite negativa, jag vann ju guld i domarklassen så så illa kan ju inte Ringwood vara. Fö är nästa höstölstema redan bestämt, nämligen "veteöl". Så P-E får nog motionera på årsmötet om att få till ett lagertema till höstölsträffen 2010.

Trickbrewer sa...

Pjuff, bara en usel bryggare ger upp efter endast 1 försök. Ringwood är för övrigt en mycket trevlig jäststam som visat sig klara av att göra utmärkta produkter av allt från wiener, tjeckisk lager, rököl och lingonbragott! Nä BU 287 på er era ringwoodvägrarfjollor! (c;

Jonas sa...

Stämmer det att Carnegie numera är en baltic porter(eller vad man ska kalla det)?