2008-10-07

Nu är det kris i bryggeriet!

Här trodde jag att jag kunde välja och vraka bland mina Ringwoodöl, men ack vad jag bedrog mig. min Barley Wine doftar härligt men saknar kropp så den går bort. Min Ringwoodtjeck jäser sä jäkla långsamt i 11 grader så det finns ingen chans att den blir färdig till lördag. I stället gör jag som Oskar i somras, jag vänder mig till högre makter, (och det vet vi ju alla hur det gick) men istället för woodoo vänder jag mig till våra gamla gudar Oden, Tor och Robert Lind i Kramfors. Jag kommer att ställa upp med en söt Lingonbraggot värdig en asberusad vikingahövding från Runtuna. Den som inte röstar på den kommer att drabbas av Balders vrede, och han är inte att leka med.

11 kommentarer:

Kalle sa...

Ojdå,
Då är det bara att hoppas att asarna är pålitligare än de skumma vodoogudarna....

the original Jonas sa...

Annars blir jag asförbannad!!

Putte sa...

Jag lägger min röst på dig om du skriver om träffen för hemsidan o tidningen samt någon av bröderna Andersson kompletterar med lite bilder. Annars blir jag asförbannad, må guden Puttes vrede drabba de skyldiga!

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Helt okej men då får du lägga en röst på oss också ;-)

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Vikingar i all ära men än har ingen viking eller normand för den delen slagit en keltisk skotte! Något du kan fundera på tills på lördag Jonas.

the original Jonas sa...

Det är taget Putte! Där kom jag billigt undan, hade varit beredd att städa din lägenhet eller ta upp din båt för att få din röst. ;)

Oskar! Hur såg det ut för kelterna mellan 890 e.Kr. till 1263? Vikingarna styrde stora delar av Skottland och tumlade rusiga av Braggot runt i sänghalmen med de skotska kvinnorna, medan skottarna fick sitta och småsupa på sitt sura tallskottsöl. Vi ser än idag väldigt många rödblonda kelter med vikingablod.

Putte sa...

Skit att båten är på land och lägenheten städad (någotsånär i alla fall) då. Där drog jag en nit.

Per-Erik sa...

Laktos och maltodextrin är annars ett tips för att få upp sötma och kropp på ett öl som har jäst ut för mycket.

Inte för att jag någon gång har misslyckats med ett öl, det är bara något jag läst :-)

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Historieförfalskning!

Vikingarna hade visserligen bosättningar i det norraste delarna Skottland. Men aldrig mer än så.

the original Jonas sa...

Nu har Oskar kollat i Wikipedia igen :-)

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Wikipedia är min bästa vän.