2009-10-04

Tävlingssvar

Det har kommit in flera rätta svar på staden, Johan S i Göteborg var först. Han tog det på: Tigger om blå blom, ber lin :-) Johan ligger bra till för slutsegern men ännu återstår frågan; Var i Berlin krökar Jonas?

Att ingen av bloggläsarna visste att Staffan Hellstrands band SH 1984 sjöng; "Gud vad jag hatar ÖSTBERLIN, Die Diktatur der Schweine fattar ingenting", är jag lite besviken på, lyssnade ni bara på Carola och Herreys då?


Lite imponerad är jag ändå av Kalle som kände igen kakelväggen bakom glaset med Berliner Weisse. Hackesche Höfe heter innergårdarna på Rosenthaler Strasse där det finns flera restauranger/caféer att chilla på.

MEN, nu var ju inte jag med på den bilden, utan frågan gäller platsen där jag dricker schwartsbier, vad heter den?

Inga kommentarer: