2009-01-23

Gestapomannen lever!

Här på kontoret på Black Bucket Bathrooms Brewery Consulting Services(BBBBCS) så har det varit lite tomt sedan gestapomannen försvann.
Han har sedan tidigare gjort sig känd för att låsa in sig på på toaletter, förråd och lite var det passar sig för tillfället när han inom ölvärlden går på en otypisk öl. Och det händer som bekant ganska ofta, det räcker väl med att gå till sitt lokala sunkhak där det bjuds på både ruskigt dålig öl och dessutom en påtaglig överkonsumtion av denna.

Trött på allt detta gav han sig iväg på sin pilgrimsresa för att söka efter den ideala tyska pilsnern. En opretantiös resa där han hankar sig fram på det sätt som går från stad till stad.
Vi har nu fått ett livstecken från honom i form av ett vykort från Trabelsdorf.
Med hjärtliga hälsningar från Trabelsdorf

Här följer hans redogörelse från baksidan av vykortet:

Eftersom min klädsel brukar väcka uppseende så fick jag gå långa stäckor innan jag blev upplockad som liftare. Men i närheten av Oskarshamn och delar av Småland gick det bättre. Norvästra Skåne gick också bra och runt Sjöbo/Tomelilla/Ystad trakten gick det så bra att jag bjöds på både mat och logi och fick många komplimanger för min svid.
Nåja I Ystad fanns det visserligen ett bryggeri, men ölen var inte något att ha, bryggmästaren kunde inte ens berätta vilken öltyp han bryggt! Färsköl är ingen öltyp!
För ett tag sedan hamnade jag i Trabelsdorf och här trivs jag.
Mannen på bilden är min blivande svärfar och den yppiga brunetten i kortbyxor är min blivande fru, däremellan ser du min blivande svärmor.
Min svärfar tillverkar en underbar tysk pilsner, frågan är om den är ideal?
MVH /G

4 kommentarer:

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Som slutet på en vacker saga..... Så levde de lyckliga i alla dagar. Så var sagan all.

Kalle sa...

Innebär detta att gestapomannen försvinner från oss :(

Per-Erik sa...

Försvinner vet jag inte, det skulle ju förutsätta att han funnit den ideala tyska pilsnern.
Strävan efter den ideala pilsnern får nog snara beskriivs som just en strävan.
Känner ni någon domare som någon gång satt 50 päng på en öl?

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Jag har satt 50p på alla öl som jag själv bryggt ;-)