2009-01-22

Det är jag som är "mannen med den svarta hinken"


På internetnyhetssajten BeerNews går nu "mannen med den svarta hinken" ut och berättar sin historia.

Det är jag som är det verkliga offret i historien om "Tömda"
Sant är att jag vid tre tillfällen tvingade Gestapomannen att dricka hinkvis med öl som inte kunde innefattas i SHBF:s öltypsdefinitioner, brott som jag ångrar djupt. Jag blev dömd för dessa och har avtjänat mitt straff. De lögner som Humlehärolden och Gestapomannen spridit om mig i alla dessa år är ett straff som jag inte förtjänar. Det skriver "mannen med den svarta hinken" i boken "Tömda –en sann historia".

Humlehärolden och Gestapomannen har porträtterar mig som en galen öltyptaliban. För den som läser böckerna är det lätt att tro att jag ska jag ha ställt till med ölmassakrar på icke typriktigt öl. För dessa sjuka fantasier har jag fått klä skott. Det har varit oerhört psykiskt påfrestande. Jag har inte heller, som Humlehärolden och Gestapomannen påstår, förföljt och hotat Gestapomannen.

Istället kommer ”mannen med den svarta hinken med totalt motsatta uppgifter; Det var Gestapomannen som låg bakom den s.k.”stora krossen” i Bamberg 2003, när 28 000 backar med ärtlager förstördes. På frågan om han efter de tre tillfällen han dömts för, har tvingat andra människor att dricka icke arketypiska öl, svarar han lite undvikande: "Det är komplicerat, det finns så mycket dåligt öl därute, inte minst hemma hos mig. Humlehärolden låter meddela från sin villa i södra Spanien att: ”Det är bara för att jag är blond, snygg och framgångsrik som alla vill åt mig.”

3 kommentarer:

Per-Erik sa...

Helt plötsligt börjar jag först hur lisa marklund känner sig i när hennes alster bliv vädrade i en inte allt för positiv dager i media.......

PS har du ett telefonnumer till den snygga leende blondinen?

the original Jonas sa...

Tror du kan hitta henne på: 08-412 13 50, fråga efter Liza.

Per-Erik sa...

Jag menade den övre av dom två bilderna du lagt ut.

Jag tycket blondinen har något magiskt i ögonvrån, man blir ju förälskad direkt.
Ungefär som var morgon jag tittar mig i spegeln.......