2007-11-28

Båda Kocksbryggerierna ger sig in i leken.

Efter att ha läst Dasstunnans bryggeri´utspel angående rättigheter. Vände vi oss till vår Advokat, Pelle Svensson, som tittat vidare på PRV´s papper om patent ansökan.

Pelle svensson, uttalande:

Jag har mycket svårt att se att med det underlag som ligger PRV tillhanda ska kunna ge Dasstunnan rätt i en enda rättslig instans. Jag har tillsammans med ett antal patentregistrerar granskat vad som egentligen står i ansökan. Deras ansökan gäller maltbaserade drycker av den typ som de använder på bryggeriet, vid grundliga undersökningar visar det sig att de använder Coppersölsatser som grund, vilket knappast kan räknas som maltbaserade dryck. Vi känner en stor säkerhet i att de inte kommer ha en chans om detta prövas rättsligt.

Vi har länge vetat att dasstunnan har haft svårt att klara ekonomin i den allt hårdare konkuransen bland små bryggerier. Vi trodde att detta var ett yttryck av desperation som efter ett mognande skulle dras tillbaka och lägga sig. Nu ser vi dock att de är så pass desperata att de har allierat sig med en högst tvivelaktig organisation, för att få till förlikningar utanför den normala demokratiska processen. Vi på kocksbryggerierna känner oss nödsakade att visa musklerna och att inte vika ner oss för denna typ av hot. Vi ett av våra braggot expriment använde vi honung från keggtvättarens Farmor, Augusta Beata. Det har visat sig att denna dryck endast kan drickas av honom, alla andra får väldigt ont i magen.

Kocksbryggeriernas keggtvättare
Jag brukar ta en skvätt av dunderbraggoten innan jag ska bära runt på fulla keggar. Jag känner mig som värdens starkaste björn när jag tar en liten slurk.

Inga kommentarer: