2010-02-01

Rapport Belgoträffen

ADK hade laddat stort inför årets upplaga av belgoölsträffen i Uppsala. Vi hade med oss hela 5 stycken egna alster samt andra brygden från det lilla gemensamma torpet bryggeriet. Festivalen hade i år flyttas till Bridgens hus då musicum inte längre var sugna på att hyra ut längre, Tur var nog detta för årets upplaga hade inte mindre än 43 stycken belgoinspirerade drycker på menyn samt att det döck upp strax över 200 besökare.

Hur gick det då för ADK? Vi hade med oss en stor blandning av öl allt ifrån dubbel till oud bruin. Resultaten från domarna var väl okej, med en del intressanta kommentarer.. Bland annat "Borgmästaren i Prag skulle få ribba!" Riktigt roligt att få en sådan kommentar!!
De flesta av ölen hamnade någonstan i mitten...

DOCK, SKA HÄR REDOVISAS ATT DET LILLA TORPBRYGGERIET LYCKADES ÅTERIGEN ATT SNO EN MEDALJ!
Ytterligare en GULDMEDALJ!!! för ölet Oud Torpet Gueze. En härlig men lite ung gueze som domarna belönade med hela 48 POÄNG.
Intressant är att Torpetprodukter har deltagit i två tävlingar och plockat hem 2 guldmedaljer, vart ska detta sluta??

Tillsist, saknade jag både Jonas och Putte på träffen, har ni liksom gestapomannen försvunnit från jordens yta?

5 kommentarer:

Stefan - Beer Drivel sa...

Stort grattis!! Jag var själv där och tycker det var en mycket trevlig festival. Ölen höll överlag väldigt hög kvalitet. Ända nackdelen är väll egentligen bara den korta tiden, vore skoj att ha 2-3 timmar till att gå runt och snacka med folk. Tycker det blir lite för stressigt med 3 timmar att testa all öl.

Kalle sa...

Tackar! Jag vet att det kom som förslag från domarna att de ska förlängas med 1 timme. Jag är förhållandevis säker på att det kommer att genomföras nästa år.

Stefan - Beer Drivel sa...

Ja en extra timme hade varit riktigt bra. Jag gick förresten igenom mina anteckningar och tror att jag missade Oud Torpet Gueze. Kommer ni ställa upp med den i SM också?

Stefan - Beer Drivel sa...

Jag lade förresten upp lite bilder på www.olsvammel.blogspot.com

Kalle sa...

Roliga bilder.

Guezen kommer inte att delta i folketsval på SM.