2009-03-26

Who is the notorius Beer Baron?

Rykten här på Homebrewer blog gör gällande att Putte i Rågsved inte längre har kontroll över namnet på sitt bryggeri.

Enligt vanligtvis välunderrättade källor lär han ha förlorat, eller sålt samtliga namnrättigheter bryggeriet någonsin har haft, till och med namnet på bryggeriet. Under vilket namn Putte nu brygger är det ingen som vet men kan hans tidigare inlägg där han numera dricker Norrlands Guld vara en ledtråd? Har Putte möjligen tagit över Wårby Bryggeri, eller vad är det som har hänt?

Vår utsände har fått ta del av en hel serie bilder som kanske kan hjälpa till att skapa lite ljus över situationen.
På bilderna ser vi Putte i ivriga överläggningar med en okänd man på en i övrigt nästan öde tunnelbaneperrong på Södermalm i Stockholm mitt i natten. Med risk för sitt eget liv har den anonyme fotografen förrättat sitt jobb med hjälp av en väl dold spionkamera. Vad överläggningarna handlade om kan vi bara gissa, men förmodligen har de med Puttes förlorade bryggeri att göra. På en av bilderna ser vi mannen vilt gestikulera för att övertyga en dyster Putte om att spelet är slut. Ännu ej bekräftade källor påstår dessutom att den anonyme mannen har infiltrerat Årstabryggarens tidigare storbryggeri för att därefter själv ta över och tvinga bort Trick Brewer från Södermalm och ut till det avlägset belägna Årsta, där han utan fara för sitt eget liv har fått tillåtelse att börja om från scratch med ett betydligt mindre och enklare bryggeri.Kan det vara så att mannen på bilderna är den sägenomspunne, för att inte säga ökände ölbaronen, känd från utländska ölmetropoler som Springfield, USA, under namnet "the notorius Beer Baron? I såna fall är det första gången någon har fotograferat Ölbaronen, förklädd eller inte. Är det så att Ölbaronen har riktat in sig på att ta över samtliga bryggerier i Stockholm eller bara de söder om slussen? Bäva månde i så fall övriga bryggare på Homebrewer blog förutom NHB som sitter säkert ute i provinserna vid Mellanfjärdens norra strand.

4 kommentarer:

Per-Erik sa...

Grodan Greens bryggeri ligger i förhandlingar.
Med vem om vad är jag inte tillåten att kommentera.
Inga fler frågor tack.

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

FGPB kan idag meddela att vi köpt RBB alla rättigheter till Mild. Putte får brygga Strong i fortsättningen...

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Än så länge känner vi oss på FGPB ganska säkra. The notorius Beer Baron har hittills aldrig skådats så långt norr ut som frihamnen.

Trickbrewer sa...

Som oantastlig ägare och bryggmästare till det mest berömda bryggeriet söder om slussen, närmare bestämmt mellan enskede och södermalm, kan jag både bekräfta och dementera ryktena.

Jag kan bekräfta att jag mycket riktigt tvingades fly för livet från de rasande bryggdårarna på södermalm och att jag numera i lugn å ro skapar mitt öl efter principen att inget som är oprövat är omöjligt (c;

Däremot måste jag tyvärr dementera att det skulle vara den ökände ölbaronen som figurerar på bilderna. Jag råkar nämnligen veta att detta är ingen mindre än The beer hunters, dvs Michael Jacksons, hittils okände son som syns på bilderna! På den övre bilden däremot undrar jag om det inte är ölbaronen som skymtar fram i bakgrunden...