2009-05-13

Akta er pragresenärer!

Eftersom jag är en riktigt kompis så åkte jag till Prag i förra veckan för att kontrollera hur det egentligen står till så ingen av dom andra hembryggarbloggarna gör bort sig när dom väl kommer iväg.

Här följer några handfasta råd:

Om du ser en restaurang som utanför skyltar med detta och endast detta varumärke, spring åt andra hållet.
Ölen i sig är inte det roligaste, men ställena som säljer den bryr sig bara om att tråla turister och säljer både dyr och dålig mat. Förbered dig på att betala en hundring eller två för något som mest påminner om en microlunch.



Tycker du att denna tallrik med stekt ost och lite andra smarriga tillbehör ser god ut?
Glöm att du kan få något annat till din stekta ost än pommes!
Enligt menyn kan man välja vilka tillbehör man vill till huvudrätten, dvs om man väljer rätt.
Bland dom alternativ jag försökte beställa till min ost var, dumplings, stuvad surkål, någon annan kål och några olika potatisvarianter. Inget av detta är möjligt att beställa till osten enligt kyparen.
Jag fick pommes så det så, knäppa turister som inte fattar!

I övrigt kan jag rekomendera Prag!

6 kommentarer:

Kalle sa...

trevligt...men har du något att rekopmmendera?

the original Jonas sa...

Fast den rätten ser precis ut som en förrätt från den grekiska restaurangen Kouzina!

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Per-Erik du är allt en riktig curlingkompis som åk och sopat lite för oss andra. Tack ;-)

Trickbrewer sa...

Skönt med en riiiktig Beefeter-polare som proväter å dricker åt en. Men nån riktigt bra rekomendation kunde du väl klämt ur dig åsså...

Per-Erik sa...

Jodå jag kan rekomendera några saker också.

Besök Cafet kaficko vid karlsbron.
Ekologiskt kvalitets kaffe på massa olika sätt.
Glöm inte bryggpuben pivovarsky dum och missa inte deras nässelöl som är cool. Men deras mjöd är bara den en anledninga att gå dit.
Dom guidare turer i bryggeriet om man har tur.

Leta på google maps efter microbrew så får du lite träffar.

Sista tipset är att hålla truten på gyllene tigern när tjeckien åker på däng i sin nationalsport.

Per-Erik sa...

Om du inte provat kozinas vegetariska plocktallrik så är den ett måste.
Jag vill inte veta hur många kalorier den innehåller.
En sådan blandning skulle inte gå att servera på ett tjeckiskt hak om det inte drivs av ett gäng unga människor.
Lyckligtvis behöver du inte åka ända till prag för att äta gott, vallhallavägen räcker.

/Kram Jennypennan...........