2007-10-25

The Kocks brygger årets julöl!

Bryggmästare Karl Andersson meddelar att just nu väntar man på att årets batch ska dra igång och börja koka. Årets bas blir en typriktig porters som ska kryddas. tyvärr vägrar Karl att tala om vad som kommer att hamna i årets batch. -"Jag vet att det är många som följer årets julöl med spänning och vill inte i förväg veta vad ölet kryddas med"

Vi hoppas alla att detta öl ska bli lika roligt som varje år. Den information vi kan delge er är följande:

Porter
OG 1060 BU 30
Pale Ale Malt 4,0 kg
Ljus karamell 0,4 kg
Chocklad malt 0,3 kg
Svart malt 0,04 kg
mörk sirap 0,2 kg


Humle EKG.

Kryddor: komponent X

5 kommentarer:

Putte sa...

Gör 40g svartmalt varken från eller till?

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

40g lär nog göra mest till tror jag ;)

Kalle sa...

Tja vad vet jag. Hade tänkt köra 113 gr, men det visade sig att jag inte hade mer en 40 gram...:)

HUr som helst tycker jag ölen har fått en väldigt trevlig färg...

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Komponent X är det någon Santa Maria krydda?

Kalle sa...

Kanske kanske inte. kan säga så mycket att det inte är bara en greja....